MENU

Tlač A3-A4

Bežná maloformátová tlač dokumentov

Aký je rozdiel medzi samoobslužnou a obslužnou tlačou?

Tlač s obsluhou je základný spôsob - prídete do predajne, predložíte opožiadavku (potrebujete niečo okopírovať alebo vytlačiť) a pracovník predajne túto Vašu požiadavku kompletne vybaví. V takomto prípade je to pre Vás jednoduchšie, avšak cena bude vyššia, je v nej započítaná aj práca obsluhujúceho pracovníka.

Samoobslužná tlač je určená pre zákazníkov znalých aspoň základnej práce s počítačom a tlačiarňou. Pri tomto spôsobe si pri pokladni vyzdvihenere zákaznícku kartu a po jej priložení k čítačke na samoobslužnom zariadení si môžete svoju zákazku spracovať samostatne. Po dokončení práce prejdete s kartou ku pokladni, kde zaplatíte za vyhotovené výtlačky a prípadne aj za čas strávený pri terminály (všetky potrebné údaje sú zaznamené na karte). Ceny pri samoobslužnej práci sú výhodnejšie.

 

Za čo sa platí pri samoobslužnej tlači?

Ceny za samoobslužnú prácu sú zvýhodnené oproti cenám za prácu s obsluhou, keďže časť práce urobí zákazník sám.

V niektorých prípadoch sa však k cene samotného produktu (výtlačok alebo kópia) môže doúčtovať aj čas strávený na samoobslužnopm počítači (terminály).

V cene každého produktu je už započítaná aj cena priemerného času potrebného na jeho vyrobenie tak, aby "bežný a priemerný" zákazník za používanie samoobslužného terminálu nemusel okrem ceny samotného produktu nič doplácať. Pokiaľ však zákazník srtrávi na samoobslužnom terminály viac času, bude mu "čas navyše" doúčtovaný.

Pri používaní samoobslužného terminálu je k dispozícii vždy určitý čas v cene produktu, ktorý sa skladá z dvoch zložiek

  • fixnej zložky 2 minúty na zákazku - slúži na prípravu na prácu a ukončenie práce
  • pohyblivej zložky na každý produkt podľa povahy daného produktu (napr. na bežný výtlačok A4 je to niekoľko sekúnd na každý výtlačok)

Zákazník je po celý čas informovaný o celkovom čase strávenom na samoobslužnom terminály a prípadnom doplatku za tento čas po odpočítaní "bezpletného" času.

Systém automaticky počíta čas od aktivácie samoobslužnej konzoly priložením zýkazníckej karty na snímač až po ukončenie práce a odobratie karty zo snímača. Z celkového času sa odpočíta plánovaný čas zahrnutý v cene produktu a zvyšok sa spoplatní sadzbou podľa cenníka.

Pokiaľ dôjde pri práci k technickému problému - zasekne sa tlačiareň, minie sa papier a pod., je potrebné jednak upozorniť obsluhu, aby problém odstránila a následne pri pokladni požiadať, aby Vám bol čas stratený technickým problémom odpočítaný. 

NEWSLETTER
Radi by ste sa ako prví dozvedeli o výhodných akciách, súťažiach a zaujímavých foto novinkách? Prihláste sa na odber nášho newslettera.